کشاورزی احيا كننده و تغییرات آب و هوایی

کشاورزی احيا كننده و تغییرات آب و هوایی
صفحه اصلی < مقالات < کشاورزی احيا كننده و تغییرات آب و هوایی

نوشته شده توسط tejarat fardaye damavand

28 بهمن, 1402

در سال‌های اخیر، جهان به طور فزاینده‌ای نگران تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن بر محیط زیست شده است. راه‌حل‌های کشاورزی تجدیدپذی از جمله استفاده از پهپادها در صنعت کشاورزی امید به کاهش تغییرات اقلیمی را بیشتر می کند، بلکه منجر به برخی مزایای فراوان برای کشاورزان و کره زمین می‌شوند. TFD در تلاش است که فناوری کشاورزی را ارتقا بخشد تا کشاورزی تجدیدپذیر را به واقعیت بپیونداند.

کشاورزی تجدیدپذیر یک رویکرد نوآورانه در کشاورزی است که بر بازیابی و بهبود سلامت خاک، تنوع زیستی، چرخه آب و سلامت کلیه اکوسیستم‌ها تمرکز دارد تا از طریق مجموعه‌ای از روش‌های کشاورزی برای حمایت از تولید مواد غذایی پایدار قدم بردارد.

بر خلاف روش‌های کشاورزی سنتی که اغلب خاک را خالی کرده و به طور فزاینده‌ای بر ورودی‌های شیمیایی وابسته هستند، کشاورزی تجدیدپذیر بر روش‌های جامع تمرکز دارد که هدف آن هماهنگی با طبیعت است و بهبود باروری و حاصل خیزی خاک را هدف قرار می‌دهد، مانند کشت پوشالی، نوبت‌بندی کشت، کشت درختان کشاورزی و کمینه‌سازی ورودی‌های خارجی ، سمپاشی نوین با استفاده پهپاد کشاورزی یکی از مزایای قابل توجه در کشاورزی احیا کننده ، پتانسیل آن برای کاهش تغییرات آب و هوایی است که میتواند یک راه حل برنده برای کشاورزی و تغییرات آب و هوایی در برخی از روش های زیر ارائه دهد:

۱-جداسازی کربن:

یکی از مزایای مهم کشاورزی تجدیدپذیر، قابلیت آن برای کاهش تغییرات اقلیمی است. کشاورزی تجدیدپذیر از طریق ذخیره کربن یکی از روش‌های اصلی مقابله با تغییرات اقلیمی است. روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر با افزایش ماده آلی خاک، کربن دی‌اکسید را از جو از طریق خاک جذب کرده و در خاک ذخیره می‌کنند. با بازیابی خاک‌های خراب شده و بهره‌گیری از روش‌های بهبود سلامت خاک مانند نوبت‌بندی کشت، کشت پوشالی و کاهش آب‌زراشت، کشاورزان می‌توانند ماده آلی در خاک را افزایش داده و در نتیجه توانایی آن برای ذخیره کربن را افزایش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که کشاورزی تجدیدپذیر قابلیت ذخیره مقادیر زیادی از کربن را دارد و به کاهش گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

۲-کاهش انتشار گازهای گلخانه ای:

کشاورزی سنتی یکی از عوامل منفی مهم در انتشار گازهای گلخانه‌ای است، به‌ویژه از طریق استفاده از کودهای مصنوعی که گاز نیتروژن اکسید را آزاد می‌کنند که یکی از گازهای گلخانه‌ای قوی میباشد.

با کاهش یا حذف ورودی‌های مصنوعی، کشاورزی تجدیدپذیر نشر گازهای گلخانه ای مرتبط با تولید و استفاده از آن‌ها را کاهش می‌دهد. این تکنولوژی در پهپاد های سمپاش کشاورزی TFD که دارای فناوری اسپری و پخش کودهای اختصاصی میباشد ( که در کاهش بیش‌ازحد کودها و حشره‌کش‌ها بسیار موثر است)استفاده می‌شود.

۳-صرفه‌جویی در آب:

تغییرات اقلیمی اغلب منجر به کمبود آب و رویدادهای هواشناسی افراطی می‌شوند. روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر مانند کشت پوشالی با گیاهان به بهبود بود ساختار خاک، نفوذ آب و ظرفیت نگه‌داری آب را کمک می‌کنند. با بهبود سلامت خاک، کشاورزی تجدیدپذیر مصرف مؤثرتری از آب را ترویج می‌کند و تأثیر خشکسالی بر بهره‌وری کشاورزی را کاهش می‌دهد. راه‌حل‌های آبیاری هوشمند، همچنین به نام راهکارهای هوشمند صرفه‌جویی در آب، به طور موثر منابع آب را صرفه‌جویی می‌کنند.
پهپاد سمپاش کشاورزی باصرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب، یکی از عوامل مهم در این صنعت بشمار می رود.

۴-حفاظت از تنوع زیستی:

روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر٫ باهدف حفظ محیط‌ زیست منجر به ایجاد انواع مختلفی از ارگانیسم‌های مفید مانند گرده‌افشانان و میکروارگانیسم‌های می گردند.
با افزایش تنوع زیستی در مزارع، کشاورزی تجدیدپذیر به بازسازی اکوسیستم‌ها کمک می‌کند، عملکردهای اکولوژیکی حیاتی را حمایت می‌کند و مقاومت در برابر تأثیرات تغییرات اقلیمی را افزایش می‌دهد. با اجتناب از استفاده از مواد شیمیایی مضر، روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر یک اکوسیستم سالم و متعادل‌تر ایجاد می‌کنند، آفت ها را کاهش و نیاز به استفاده از حشره‌کش‌ها را کاهش می‌دهند.

۵-انعطاف در برابر تغییرات اقلیمی:

سیستم‌های کشاورزی تجدیدپذیر اغلب در برابر رویدادهای هواشناسی افراطی مانند خشکسالی و سیل بسیار انعطاف‌پذیرتر هستند. با بهبود سلامت خاک و افزایش تنوع زیستی، روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر سیستم‌های کشاورزی قویتر و خودمغزی را ایجاد می‌کنند که بهترین توانایی برای سازگاری با چالش‌های مربوط به تغییرات اقلیمی را دارند.

۶. تولید مواد غذایی پایدار:

کشاورزی تجدیدپذیر روش‌های کشاورزی پایدار را ترویج می‌کند که بر سلامت بلندمدت خاک و انعطاف پذیری اکوسیستمی تمرکز دارند.

با پیاده‌سازی روش‌های کشاورزی تجدیدپذیر از جمله سمپاشی نوین به وسیله پهپاد کشاورزی ، کشاورزان می‌توانند عملکرد محصولات خود را حفظ یا افزایش دهند در حالی که نیاز به ورودی‌های خارجی را کاهش می‌دهند. این اقدام باعث بهبود امنیت غذایی می‌شود و وابستگی به روش‌های مضر محیط‌زیستی مرتبط با کشاورزی سنتی از جمله سمپاشی بوسیله تراکتور یا سمپاشی دستی را کاهش می‌دهد.

به طور خلاصه، کشاورزی تجدیدپذیر یک راه‌حل برد-برد برای مقابله با تغییرات اقلیمی و توسعه کشاورزی پایدار فراهم می‌کند.

پهپاد های سمپاش کشاورزی بعنوان یکی از ابزارهای مهم در ارتقا و رشد صنعت کشاورزی در هر کدام از عوامل فوق اثرگذاری خاص خود را داشته و استفاده از آن منجر به بهبود جلوگیری از تغییرات آب و هوایی می گردد.

شرکت تجارت فردای دماوند امید دارد بعنوان شرکتی پیشگام در حوزه ساخت و طراحی قطعات پهپاد کشاورزی در این حوزه گام های موثر را در آینده ای نزدیک برداشته و پهپاد سمپاش کاملا داخلی و ملی را بسازد.

شاید از این مطالب خوشتان بیاید….

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *